Søk i denne bloggen

torsdag 24. mars 2016

Bok: "And Then There Were None"

Forfatter: Agatha Christie (1890-1976)
Utgitt: 1939
Min utgåve: 2007
Format: Eiga bok, heftet, 317 sider
Forlag: Harper

Den britiske forfatteren Agatha Christie er mest kjent for historiene om Hercule Poirot og Jane Marple. And Then There Were None, som originalt heiter Ten Little Niggers, er ein av dei mest kjente utan Poirot og Marple. I morgon og lørdag kjem det ei nyinnspeling av historien på TV2 og i den forbindelse har eg lest boka.

Ti personar har fått kvar sitt brev om å møtes på Soldier Island. Personane er av kvart kjønn, ulike i både veremåte, yrke og korleis dei kjenner brevskrivaren. Soldier Island har vore eit hett tema i mediene den siste tida på grunn av ny eigar, og alle mottakerne har lyst til å sjå øya. Då dei kjem fram til havna venter ein tenar, men eigaren er ikkje å sjå. Det blir opplyst at eigaren er forsinka, men vil kome så fort som mogleg. Alle personane er godt fornøgde med romma sine, og legger merke til at det er ei barneregle innramma på kvart rom:


Middagen blir servert, og rett etterpå medan dei venter på kaffen bryter det ut ein stemme i rommet. Stemmen namngjer alle ti personer, og det viser seg at alle har ein stygg hemmelighet. Ti personer i rommet og alle har vore innblanda i eit mord! Det tar ikkje lang tid før den første av ti er død. I løpet av kort tid skylder alle på kvarandre, og i mens hyler stormen ute. Ingen kjem av øya i første øyeblikk, og dei er overlatt til kvarandre. Kven er mordaren, og vil nokon overleve?

Akkurat slik ein påskekrim skal vere, og det beviser at klassisk krim er vel så bra, om ikkje betre, enn den moderne krimmen som blir publisert i disse dager. Agatha Christie burde finnas i alle bokhyller for makan til fantasi skal ein leite lenge etter. Anbefales!

XOXO

4 kommentarer:

  1. Ja,denne skal jeg definitivt få med meg i morgen kveld selv om jeg ikke har fått lest boken ennå. Dette høres jo ut som skikkelig påskekrim og må noteres så kanskje jeg får lest den neste påske. Jeg har ikke så mye Agatha Christie i hyllene mine ennå men planene er jo der.

    I går så jeg en haug med "Blindspot" episoder jeg hadde spilt inn når jeg bodde på hybel og jeg hater( les:elsker) å bli hektet på en serie - men det går jo ut over lesetiden min.
    Fortsatt god påske, Elida :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Planer er fint! Serier er totalt avhengighetsskapande til tider, og burde bli unngått. Men det er jo så gøy! ;-)

      Slett
  2. Fantastisk! Skjønner godt at de har skrevet om den tittelen, den er jo ganske så lite politisk korrekt, etter dagens standard. Takk for tips om tv-titting, ser jo aldri tv, men i påsken må jeg til pers med påskekrim :)

    SvarSlett