Søk i denne bloggen

lørdag 28. mars 2015

Bok: "Finne ly"

Forfatter: Aina Basso (f. 1979)
Utgitt: 2014
Format: Innbundet, 252 sider
Forlaget: Samlaget

Gode nynorskbøker er ikkje så lett å finne i jungelen av bøker, og då er det godt at det fins forlag som Samlaget som kun gir ut nynorske bøker. Forfattaren, Aina Basso, debuterte i 2008 og har så langt gitt ut fire romanar. Finne ly er nominert til bokbloggerprisen 2014, og er samlesingsboka i mars.

Finne ly føregår på Finnskogen i 1849 og er ein historisk roman for vaksne. Hanna søkjer teneste hjå ein enkjemann med to søner. Familien har ikkje mykje til overs for dei som er av reisande slekt, og Hanna må derfor teie om kvar ho kjem frå. Den yngste sonen Johannes får tidleg eit godt auge til Hanna, medan odelsguten står ofte i vegen for alle tilnærmingar overfor Hanna. Det er ikkje lett for Hanna å utføre alle oppgåvene ho ikkje er vant til, men med eit smil og pågangsmot går det meste greit. Etterkvart kjem det reisande folket nærmare den vesle garden, og Hanna må ta stilling til kva ho ynskjer i livet, og kvar familien hennar er.

I mitt kronologiske hovud passer ikkje denne romanen inn for den er ikkje inndelt i kapitler, og den skifter forteljar ofte. Likevel liker eg Aina Bassos poetiske språk, hennar historiekunnskap og spenninga som kjem fram sakte, men sikkert. Anbefales, men les sakte!

XOXO

4 kommentarer:

  1. Denne skal jeg lese før bokbloggerprisen, og jeg gleder meg. Synes Aina Basso har et nydelig språk, og med all skrytet som denne boken har fått så er det bare å glede seg tenker jeg :)

    Ha en fin lørdag Elida :)

    SvarSlett
  2. Kjekt du likte boka til tross for kronologiutfordringer. Du må slakke litt på dem vettu, hehe... ;-) Jeg likte også Finne Ly veldig godt, pga nettopp fortellersynvinkel og den ikke-rigide oppbygningen. Språket til Basso er en fest, uansett. Nydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Mogleg at eg må slakke litt på krava mine :-)

      Slett