Søk i denne bloggen

søndag 10. august 2014

Smakebit på ein søndag - nr. 59

Flukten frå virkeligheten publiserer kvar søndag ein smakebit frå ei bok ho les, og inviterer andre bloggere til å bli med. Skriv eit innlegg om din smakebit, og link innlegget ditt til Maris innlegg.

Politikere er neste tema i Moshonistas lesesirkel, og eg har gravd fram ei lita tynn bok om Winston Churchill.
I 1946, da jeg selv var 17 år gammel, var jeg så heldig at jeg fikk anledning til å stille ham et spørsmål: "Herr Churchill, hva er årsaken til all den suksess De har hatt i livet?" Uten å nøle eller tenke seg om, svarte han: "Energisparing. Du må aldri stå hvis du kan sitte, og aldri sitte hvis du kan ligge." Og så satte han seg inn i limousinen sin.
Frå Paul Johnsons Churchill.

XOXO

18 kommentarer:

  1. Ja, han måste ha haft ett spännande liv. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  2. Jaha ja. Jeg tror kanskje du får det bedre om du beveger litt på kroppen istedenfor :-)
    Jeg kunne også godt tenke meg å lese om Churchill, han hadde en viktig posisjon i en viktig tid.
    Ønsker deg en fin søndag, Elida!

    SvarSlett
  3. Takk for smakebiten og ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Det var litt av en type, og litt av et utsagn. Churchills samlede verker står i bokhylla mi, ulest av meg. Det er mannen i huset som leser disse. Ha en fin søndag ettermiddag!

    SvarSlett
  5. Det var mer enn nok til å pirre min nysgjerrighet, boken noteres! Ønsker deg en fin kveld,Elida :-)

    SvarSlett
  6. Låter som ett gott tips :)

    SvarSlett
  7. Churchill var en väldigt intressant personlighet. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har lyst til å lære meir om han, og lese nokre av bøkene han har skreve sjølv :-)

      Slett
  8. Intressant! Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. Churchill var en av mina stora idoler och förebilder. Tack för smakbiten!

    SvarSlett