Søk i denne bloggen

tirsdag 24. juni 2014

Bok: "Klokkene ringer for deg"

Forfatter: Ernest Hemingway (1899-1961)
Originaltittel: For Whom the Bell Tolls
Utgitt: 1940
Min utgåve: 2006
Oversetter: Paul Rene Gauguin
Format: Lydbok lest av Finn Schau, 16t22min23sek
Forlag: Lydbokforlaget
Mål/utfordringar: 1001 bøker, Back to the Classics

Då eg valde bøker til Back to the Classics-utfordringa i vinter passa eg på at alle bøkene kan kombineras på fleire lister. Ernest Hemingways Klokkene ringer for deg passa fint inn på krigskategorien, og som sagt så gjort. Dette er mi tredje Hemingway-bok, men den klarer ikkje å slå begeistringa mi for The Old Man and the Sea.

Klokkene ringer for deg blir sett på som ein krigsklassiker, og handler om fire dager, lørdag til tysdag, der vår mann Robert Jordan har fått i oppdrag å sprengja ei bru. Jordan er ein ung amerikaner i den spanske borgarkrigen, og brua er eit strategisk knutepunkt for republikanernes offensiv. Robert Jordan møter på sin vandring mot brua ein mann som heiter Pablo, vegvisaren Anselmo, kvinna til Pablo, Pilar, og resten av banden til Pablo. Robert Jordan hadde ingen ynskjer om familie, men då han møter 19-årige Maria endrer han meining. På fire dager skjer det mykje, og historien fortel om lojalitet og mot, kjærleik og svik, og om kor langt ein er villig til å gå for det ein trur på.


Boka frå 1940 kan ikkje måla seg med sistnemnte bok, men det er ei god bok som eg syns har verknad i dag. Robert Jordan er ein mann som er villig til å ta imot hjelp frå Pablo og banden, men han er ikkje dum. Han forstår at han kan ikkje stole heilt på menneska i fjellhula. Boka kan og ses på som ein kjærleikshistorie mellom Robert og Maria, men det var ikkje scenane mellom dei som var best. Til tider vart det litt for mykje av det gode sjølv for ein romantikar som meg. At Hemingway heller ikkje skyr ord av den litt grovare sorten reagerer eg og på. Finn Schau leser meget godt, og gjer at boka hever seg fleire hakk. Anbefales!

XOXO

6 kommentarer:

  1. Jeg har også lest Den gamle mannen og sjøen, og likte den veldig godt. Satt akkurat min 1001 bøker tilbake i hyllen uten å ha bestemt hva som skal bli neste bok ut, så nå bestemte du det :) Takk for lesetips, tror jeg gjør som deg og hører den på lydbok!

    SvarSlett
  2. Takk! Nå minnet du meg på at jeg må pakke med meg A moveable feast til Paris :-)

    SvarSlett
  3. Denne har eg skulle ha lese i eg veit ikkje kor mange år. Eg har berre lese "Den gamle mannen og havet" før, så eg har å sjå fram til, men no heng eg meg sikert opp i at du synest ho var betre. Nuvel. Ei god bok er ho nok uansett. Takk for påminninga!

    SvarSlett