Søk i denne bloggen

mandag 23. september 2013

Booker-shortlist: "Harvest"

Forfatter: Jim Crace
Utgitt: 2013
Format: Ebok, 273 sider
Forlag: Picador
Mål/utfordringar: Ebookchallenge

Den engelske forfatteren Jim Crace er den eldste forfatteren på dette årets shortlist, og har sagt fleire gonger at Harvest blir hans siste bok. Han har vunnet fleire priser for sine bøker, og var på Bookers shortlist i 1997 med romanen Quarantine. Denne romanen er storfavoritt til å vinne Booker-prisen 15. oktober.

Harvest går føre seg i England på 1700-talet. Det er seinsommar, og kornet er klart til innhausting. Den lille bygda med sine 58 innbyggere der dei fleste er i slekt med kvarandre har ikkje fått eit namn. Det er ei hardtarbeidande bygd, men for tilflyttaren Walter var det eit himmelrike då han kom for mange år sidan. Walter har aldri blitt ein av dei andre sjølv om det ikkje har kome andre etter han. Den industrielle revolusjonen er på trappene saman med The Enclosure Act som fører til at land blir slått i hop på bekostning av den vanlige mannen versus godseigarane. I eit tidsspenn på 7 dager ser Walter bygda si falle i ruiner på grunn av skepsis til nye mennesker og tenkemåter.


Eg klarer ikkje å skriva noko veldig bra om denne romanen, rett og slett fordi eg følte eg kom aldri skikkeleg inn i den. Om du ser vekk frå sjølve beretningen til Walter Thirsk så er romanen nydeleg skrevet, og du kan nesten lukte det gule kornet. Harvest er like aktuell idag som den ville vært på 1700-talet på grunn av skepsis, mistanker og forskjeller mellom den som har mykje og den som har for mykje av det gode. Eg blir ikkje overraska om denne stikker av med heider og ære!

Linn syns ikkje at romanen tiltalte ho, men har skrevet ein hederleg omtale

XOXO

1 kommentar:

  1. Spennede å høre hva du syns om Harvest. Jeg likte den veldig godt, det er en intens og mørk bok. Jeg vet ikke om det er en bok som man kommer så tett innpå, siden en del av episodene er farget av tidsånden, og det blir ikke så emosjonelt. Som et "helstøpt" verk, er den beundringsverdig. Likevel må jeg innrømme at jeg etter hvert er veldig begeistret for The Luminaries.. akkurat nå er det kanskje min personlige favoritt!

    SvarSlett