Søk i denne bloggen

tirsdag 15. november 2011

Bok: "Magiens kilde" (Discworld #5)

Forfatter: Terry Pratchett
Originaltittel: Sourcery
Utgitt: 1988
Denne utgåve: 2000
Oversetter: Per Malde
Format: Hardback
Forlag: Tiden Norsk Forlag
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Det var en gang en åttende sønn av en åttende sønn. Han var, naturlig nok, trollmann. Og der skulle det ha sluttet. Han hadde imidlertid (av grunner vi ikke skal gå nærmere inn på her) syv sønner. Så fikk han en åttende sønn - en trollmann i annen potens. En magiens kilde. En kildetrollmann.

Om det er eg som ikkje er engasjert kan godt vera, men eg skjønte ingenting av denne Discworld-boka. Nr 5 i serien, og det einaste eg fant interessant er samspelet mellom Rincewind og reisekameraten. Må kanskje vurdere å gi opp heile Discworld-greia, men eg er ikkje den første som gir meg på ein serie.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar