Søk i denne bloggen

lørdag 26. november 2011

Bok: "Little Women" og "Good Wives"

Forfatter: Louisa May Alcott
Utgitt: 1868
Forlag: Collector's Library
Format: Innbundet
Frå: Mi bokhylle (34. bok i 'Off the Shelf')

Baksidetekst: Timeless in its evocation of idealised family life and robustly enduring, Little Women is recognised as one of the best-loved classic children's stories of all time. Originally written as a 'girls' story, its appeal transcends the boundaries of time and age, making it as popular with adults as it is with young readers. For this is a beguiling story of happiness and hope, of the joys of companionship, domestic harmony and infinite mother love, all seen through the life of the March family. But which of the four March sisters to love best, for every reader must have their favourite. Independent, tomboyish Jo; delicate, loving Beth; pretty, kind Meg, or, precocious and beautiful Amy, the baby of the family?

Forfatter: Louisa May Alcott
Utgitt: 1869
Format: Paperback
Frå: Mi bokhylle (35. bok i 'Off the Shelf')

Baksidetekst: Good Wives follows on from Little Women and continues the story of the March girls - Meg, Jo, Beth and Amy - as they enter into adult life.

For mange år sidan såg eg filmatiseringa av Little Women hjå syskenbarnet mitt, og falt heilt for historien om dei fire March-jentene. Filmen vart kjøpt for ca 5 år siden, og seinast igår kveld såg eg den. Idag har eg lest ferdig Little Women på Kindle'n, og fant på ein merkelig måte ut at eg har visst lest to bøker! Imagine my surprise! Nokon gonger har boka blitt gitt ut i to deler, og dei to Louisa May Alcott-bøkene eg har i bokhylla har begge blitt lest. Vart på ein måte litt skuffa, men det varte ikkje så lenge heldigvis.

Bøkene handler om dei fire March-jentene som er mellom 16 og 11 år i starten av historien, og veks opp med ein far i krigen i 1860-åra. Dei har ei heilt fantastisk mor som ikkje er redd for eigne meiningar og oppdrar døtrene med like laster av work and pleasure. Samtidig med at jentene veks opp, følgjer me naboen, Theodore Laurence og hans kamp mot bestefarens ønske om at barnebarnet skal gå på college, men som til slutt finner sin plass i livet til March-jentene.


Romanen er ein oppvekst-roman og ein klassiker, men ulikt andre klassikere eg har lest er det bare gode karakterer i Alcotts univers, ihvertfall så langt. Det er ein koseroman, og eg har kost meg med den. Ann Helen har og lest begge bøkene, og eg er enig med ho at det er enkelte partier som ikkje er heilt kva eg ville ha forventa av bøker idag. Moralen er absolutt til stades om å vera god, arbeidsom og diverse anna.

Alt i alt er det herlige bøker, og eg ser fram til Little Men og Jo's Boys - ein anna dag.

XOXO

3 kommentarer:

  1. Little Women har jeg på leselisten for 2012, og den gleder jeg meg veldig til!

    SvarSlett
  2. --en deilig klassiker som jeg har lest mange ganger opp gjennom årene og som er så lun og fin. Nytelse!

    SvarSlett