Søk i denne bloggen

søndag 2. oktober 2011

Bok: "Half Blood Blues"

Forfatter: Esi Edugyan
Utgitt: 2011
Format: Kindle
Forlag: Serpent's Tail

Baksidetekst: Chip told them not to go out. Said don't you boys tempt the devil, but the cheap beer in his gut made Hieronymus think a glass of milk would be worth the risk. Of course Chip was right, and the star musician on the European scene was taken away that night by the Boots. An easy target, being a mixed-race German. Fifty years later, Sidney, the only witness that day, is going back. He swore he wouldn't, but Chip always was persuasive. Full of surprises too, like the mysterious letter he kept a secret that begins Sid's slow journey towards redemption. Esi Edugyan's novel weaves the horror of betrayal, the burden of loyalty and the possibility that, if you don't tell your story, someone else might tell it for you. And they just might tell it wrong...

Fjerde Booker-nominerte 2011! Det første som slo meg i første del var grammatikken. Den var grusom! I andre del vart den betre, men det var heile tida noko feil med den og det øydela mykje av lesegleden min. I tillegg forstod eg ikkje boka, og eg har problem med å forstå kva den handler om. Ingen god kandidat for å vinne prisen.

XOXO

1 kommentar:

  1. Den dårlige gramatikken er nok et bevisst valg for å fremheve fortellerstemmen til denne ene karakteren. Når det er sagt har jeg kun lest litt av boken, og er usikker på om jeg gidder å lese videre. Som deg forstår jeg lite av det jeg leser - eller rettere sagt, selv om jeg leser sakte føler jeg ikke at jeg får med meg det jeg leser. Og det lille jeg får med meg er ikke spesielt interessant. Mulig det endrer seg utover i boken, men jeg fikk ikke akkurat mer lyst til å lese videre etter å ha lest omtalen din. Vi får se hva jeg gjør, men det kommer ikke en omtale på bloggen min før litt senere i uken.

    SvarSlett