Søk i denne bloggen

lørdag 20. august 2011

Bok: "Snikende død" (HP #8)

Forfatter: Agatha Christie (1890-1976)
Originaltittel: Peril at End House
Først utgitt: 1932
Denne utgåve: 2010
Oversetter: Leo Strøm
Forlag: Aschehoug
Format: Heftet
Frå: Mi bokhylle (27. bok i 'Off the Shelf')

Baksidetekst: Hercule Poirot har tatt en velfortjent ferie i Cornwall. Der forskrekkes han over vakre Nick Buckleys fortelling om sine nær døden-opplevelser: Først sviktet bremsene i en skummel hårnålssving. Deretter dundret en kampestein i bakken millimeter fra henne der hun går tur i det bratte kystlandskapet. Til sist ble hun nesten knust av et oljemaleri som falt ned på sengen mens hun sov. Når Poirot så oppdager et kulehull i hatten hennes, bestemmer han seg for at Nick trenger hjelp. Klarer han å finne morderen før han treffer mål?

Denne er ei av dei betre eg har lest, og historien er spennande. Eg har sett sikkert alle filmatiseringane med David Suchet som Poirot, og er du ikkje interessert i å lese bøkene så anbefaler eg sterkt David Suchet.

XOXO

3 kommentarer:

  1. Jeg har sett mye Poirot opp igjennom årene, men jeg har aldri lest mysteriene han løser i bokform. Kanskje jeg burde prøvd meg en dag? Har hele tiden tenkt på det men ikke kommet meg så langt.

    SvarSlett
  2. Det er akkurat den tanken eg hadde då eg begynte å lese bøkene:-)

    SvarSlett
  3. Denne skal jeg også lese. Synes det er så fint at de utgir alle pocketbøkene på nytt!

    SvarSlett