Søk i denne bloggen

tirsdag 28. juni 2011

Bok: "Som flyvende løvetannfrø"

Forfatter: Karen Kingsbury
Originaltittel: Like Dandelion Dust
Oversetter: Irene Skår
Utgitt: 2005, 2009
Format: Paperback
Forlag: Hermon
Frå: Biblioteket

Baksidetekst: Molly Campbell føler at livet umulig kunne vært bedre. Noen ganger lurer hun på om andre mennesker kan se det gylne skjæret - alvestøvet - som ligger over deres lille familie. Hun og Jack er foreldre til verdens herligste fireåring. De er lykkelige og friske og har alt de kan ønske seg. Men likevel kjenner hun en uforklarlig frykt, en urolig følelse for fremtiden. Karen Kingsbury har nok en gang levert en gripende roman. Hun forteller på en hjerteskjærende måte om to foreldres grenseløse kjærlighet til barnet sitt, og hvor langt de er villige til å gå for å få beholde ham når en dommer bestemmer at adopsjonen var ugyldig og at sønnen må leveres tilbake til sine biologiske foreldre.

Denne boka vart litt too-much-for-me. Historien er grei, men karakterene får eg aldri heilt taket på. Ekteparet Campbell var litt for perfekte for meg, men eg er enig med Karen Kingsbury at slike adopsjonshistorier kan skje i det virkelige liv. Eg har funne mange Kingsbury-bøker til Kindle'n min, så det blir meir Kingsbury enn eg hadde planlagt i sommar.

XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar