Søk i denne bloggen

søndag 12. september 2010

Bok: "Urolige tider"

Eg leste ferdig "Morgen i Jenin" lørdag ettermiddag, og nå, søndag kveld, er eg ferdig med Merice Briffas "Urolige tider"!:-O Viss du ennå ikkje har summa deg til å lesa "Mine drømmers land" (som er den første boka) ikkje nøl med å skaffa deg den. Nå har mor endelig lest ferdig den boka ho har holdt på med i månadsvis, så nå skal ho igang med "Mine drømmers land":) Nå er det bare å venta i spenning på neste og siste bok i trilogien frå 1800-talets Australia. Ifølge haugenbok.no kjem den tidligst i salg april 2011.

Handling i "Urolige tider": Urolige tider er en spennende skildring av et samfunn i vekst, der sterke bånd, gamle fordommer og hevngjerrighet knytter mennesker sammen i en felles streben for å finne plass i en ny tilværelse. Dette er fortsettelsen på den dramatiske historien om gruvearbeiderfamilien Collins' utvandring fra et fattig liv i England til et håp om bedre tider i et Australia i rivende utvikling. Året er 1853 og gullfeberen raser som verst. Brødrene Collins har som så mange andre utvandrere søkt lykken som gullgravere i et tøft gruvemiljø, der frustrasjonen over gruvepolitiets oppførsel og stadig strengere kontroll er i ferd med å skape en tilspisset situasjon. På besøk hjemme i England får Meggan Collins til sin store overraskelse vite at hennes livs kjærlighet, Con Trevannick, er ugift og fortsatt befinner seg i Australia. Meggan returnerer derfor til sitt nye hjemland, og med på reisen følger Jenny Tremayne, gruveeierens datter, som på tross av de store klasseforskjellene nærer sterke følelser for Meggans bror, Will.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Hei - jeg er paa desperat jakt etter denne boka, etter aa ha lest "Mine droemmers land". Utrolig nok bor jeg i Australia og boekene er ikke til aa spore opp!!!! Visst du er eier av denne boka, kunne du fortelle meg hvilket forlag som publiserte orginalen?? Paa forhaand takk :)

    Eli

    SvarSlett
  2. Hei! Eg eiger kun første bok - altså "Mine drømmers land", men ifølge haugenbok.no så er det Vega forlag som gjer ut dei norske utgåvene. Eg søkte opp forlaget og dei har nettbutikk, men eg veit og at pocketutgåva av "Urolige tider" kjem ut i byrjinga av juni. Send meg gjerne ein mail på elidasta(a)gmail.com viss det er noko meir du lurer på:)

    SvarSlett