Søk i denne bloggen

søndag 22. august 2010

Bok: "A Tale of Two Cities"

I am no longer a Dickens- virgin! Eg har sett mange Dickens-adaptasjoner på film og tv, og har utruligt mange på dvd. Viss eg telle øve, så har eg sikkert ein versjon av kvar bok;) Men eg har aldri lest ei Dickens-bok, før nå! Denne boka er alt du vil ha i ei bok og meir til, og eg er så glad for at dette vart den første Dickens-boka mi:)

Handling i "A Tale of Two Cities": It is a novel written by Charles Dickens in 1859, set in London and Paris before and during the French Revolution. The novel depicts the plight of the French peasantry demoralized by the French aristocracy in the years leading up to the revolution, the corresponding brutality demonstrated by the revolutionaries toward the former aristocrats in the early years of the revolution, and many unflattering social parallels with life in London during the same time period. It follows the lives of several protagonists through these events, most notably Charles Darnay, a French once-aristocrat who falls victim to the indiscriminate wrath of the revolution despite his virtuous nature, and Sydney Carton, a dissipated British barrister who endeavours to redeem his ill-spent life out of his unrequited love for Darnay's wife, Lucie Manette.

XOXO

1 kommentar:

  1. SV: Hei! Du kan gjøre det slik som jeg har gjort det, skriv 7 ting om deg selv på bloggen din, sett inn bilde av awarden og gi den videre til 7 du syns fortjener den. Men bare om du selv vil, selvfølgelig! Jeg ville gi deg denne awarden fordi jeg syns bloggen din er så flott med masse gode boktips! Klem fra Anette :)

    SvarSlett