Søk i denne bloggen

lørdag 28. august 2010

Bok: "Solnedgang"

Denne boka var heilt magisk, og ein flott avslutning på serien. Så utruligt mange flotte øyeblikk! Førebu deg på ein haug med overraskelser, spesielt mot slutten:)

Handling i "Solnedgang": Katy og Dayne Matthews har lagt Hollywood med alle sine forpliktelser bak seg for en stund, og er i ferd med å tilpasse seg livet i Bloomington. Sammen ser de fram mot et nytt kapittel i sitt liv sammen - et barn er på vei. I mellomtiden er KriBut-staben travelt opptatt med å forberede den første oppsetningen i Dayne og Katys nye teater. Flanigan-familien samler seg for å støtte Bailey og Connor som skal prøvespille for hovedrollene i musikalen, men familien mottar tragiske nyheter som preger dem alle. Samtidig står Jim Flanigan overfor en avgjørelse som kan snu opp ned på familiens liv. Mens John Baxter forbereder bryllup med Elaine Denning, går en i Baxter-familien inn i sin mest utfordrende tid noensinne. Vil fornyet kjærlighet og håp være tilstrekkelig til å trygge ekteskapet og stake ut en kurs for framtiden? Og når det kjære Baxter-huset omsider skal selges, møter gårsdagens minner dagens forandringer og viser hvilken gave og støtte en kristen tro og en familie er for et menneske som befinner seg i livets solnedgang.

XOXO

2 kommentarer:

  1. Skal si du leser mye!!!
    Jeg har lest den ene ( første) boka av Karen Kingsbury, men likte den ikke så mye. Har vel forlest meg på kristne romaner tidligere , og synes ofte det blir litt vel lettvint og light skrevet.
    Men kanskje jeg tar feil, siden du liker dem, og du leser jo mye mer enn meg. Regner med du liker bøker med god språklig flyt og mening. Så nå vurderer jeg å lese dem jeg også. Kjenner jo mange som sier de er så bra, men jeg er bare litt lei av kristne romaner. Leste utrolig mye av det da jeg var sånn 13- 20, he he!
    Ellers, takk for info om et enkelt drap- bokas forfatter:) Hadde ikke peiling, var bare ei bok jeg fant på biblioteket. Men jeg likte den kjempegodt:)

    SvarSlett
  2. Eg og har lest mykje kristen litteratur, men då meir retta mot ungdom, som Elizabeth-serien (Hilda Stahl) og Judy Baers Lexi. Karen Kingsbury kom eg plutseleg øve på biblioteket, og det som fenger meg er absolutt ikkje at bøkene har eit kristent budskap, men familien og slektsarv og diverse. Elsker familiehistorie:) Du trenger jo ikkje å like dei, sjølv om eg gjer, kvar sin smak veit du. Nå har eg lest 14 (!) bøker om den same familien, og det bare siden slutten av juni (med eit par opphold), men eg kunne faktisk hatt meir:-P
    Eg liker å søke etter ting på nettet, og det verke inni meg når eg ser at nokon ikkje veit om forfatteren har skrevet fleire bøker enn den eine. For all del, alle dei andre bøkene kan vera kjempedårlige i forhold til den du har lest:) Ha ein fin søndag!

    SvarSlett