Søk i denne bloggen

fredag 9. juli 2010

Bok: "Glede"

Eg merka at det gjekk litt tregere å koma i gang med denne 4. boka i Forsoningsserien til Karen Kingsbury. Det var akkurat som om hjernen min ikkje ville ta inn over seg denne handlinga og skrivemåten. Men i går fekk eg leselyst (og er det ikkje typisk at den komme når du bør legga deg)! Hadde 7-vakt i dag, og då er det ikkje så lurt å lesa til langt på natt! Har fått sommerferie idag, og i 3 veker skal eg gjera minst mogleg. Men eg veit om ein ting eg skal gjera: Eg skal lesa! Anten det blir på terrassen i solå (som har vore fryktelig fråverande idag) eller på nåttå; er og blir eit b-menneske så det kan bli seine nattetimer:)

Handling i "Glede": Brooke og Peter sliter i ekteskapet når de blir stilt overfor sitt livs verste øyeblikk. Det som skulle være en bassengfest med de to døtrene deres og en håndfull andre barn, ender i tragedie. Mens deres tre år gamle datter kjemper for livet, søker Baxter-familien sammen, uten å riktig vite hvordan de skal be. Peter er knust etter Hayleys ulykke. Herjet av skyldfølelse trekker han seg unna Brooke og jentene og finner andre måter å døyve smerten på. Forbudte måter. Valgene til Peter sender ham ned i en mørk labyrint som truer med å ødelegge ikke bare forholdet til Brooke, men hele livet hans. Mot et bakteppe av stor smerte og tap feirer Baxter-familien bryllup i New York, et bryllup som gir dem alle grunn til å smile igjen. Hva skal til for at Brooke og Baxter-familien skal komme seg videre, og hvordan vil tapet av en helt spesiell kvinne forandre dem alle sammen?
XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar