Søk i denne bloggen

lørdag 24. juli 2010

Bok: "Funnet"

Eg begynte så vidt på denne igår, men så var eg og henta pakke på posten: Komplett boks med alle 4 sesongene av "The O.C." Det vart nogen timer av det igår kveld, og i natt (ferie er fantastisk). Idag har eg låge strekk ut med boka, men eg trur eg er litt lei av Baxter-familien. Eg pleie som regel å bytta mellom forfattarane, men nå i det siste har eg bare lest Karen Kingsbury. Men det er veldig jillt, og Karen Kingsbury er ein veldig flink forfatter. Ho skriver ikkje bare om personane i bøkene, men greier samtidig å fletta inn hendingar i verda som me kjenner til:)

Handling i "Funnet": Drevet av sin døende kones siste ønske - om å finne deres førsteføde sønn - drar John Baxter ut på livets vanskeligste søken. Hans bønn er at Elizabeths ønske må oppfylles før neste familiegjenforening. Den ene merkelige opplevelsen følger den andre, men John åpner sitt hjerte for en ny venn og fortsetter jakten på sønnen. Når svarene endelig kommer, rystes John i sitt indre. Vil han bare trekke seg unna og bevare hemmeligheten resten av livet, eller vil han beslutte at det er på tide å avsløre sannheten - uansett hva det koster? Dayne Matthews stiller spørsmålstegn ved adoptivforeldrenes tro da han mottar en knusende nyhet. Han var klar til å påta seg ansvaret som far, men framtiden blir dramatisk forandret og Dayne leter desperat etter svar. Han får ny innsikt og trøst under et besøk hos en gammel venn, og deretter fra Katy Hart, jenta han ikke greier å glemme. Men vil Dayne finne styrken han trenger for å å stå ansikt til ansikt med en framtid overskygget av tap, og vil denne styrken føre ham til den sterkeste kjærligheten av dem alle? Hele Baxter-familien samles og festen løftes av et mirakel midt iblant dem. Men like fort slår tragedien til i Bloomington. Ashley er gravid i åttende måned og har begynnende veer, da tornadoen herjer gjennom småbyen. Den etterlater seg ødelagte hjem og en familie blir savnet. Hva vil Dayne Matthews gjøre når han får høre om stormen? Vil han endelig finne en fred hos en Gud han har flyktet fra hele livet?
XOXO

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar